Rodebessenmuffins

Jullie weten al dat ik graag muffins bak. En liefst nog met seizoenfruit. Met een restjes rode bessen die ik gekocht had om gelei te maken, heb ik dit simpel muffinrecept gemaakt.  Het is niet alleen lekker, maar ook heel mooi met de rode kleurschakeringen.

Ik vond het oorspronkelijke recept iets te droog, dus heb ik meer bessen gebruikt. De bessen in dit recept kan je natuurlijk vervangen door elke andere soort fruit. Het werkt natuurlijk het beste met rijp fruit omdat het recept weinig suiker bevat.

Rodebessenmuffins

Ingrediënten voor 12 muffins – 4 ProPoints per muffin:

  • 165 g suiker
  • 1 ei
  • 250 g magere yoghurt 0 % vet
  • enkele druppels vanille-essence
  • 3 kl bakpoeder
  • 280 g bloem
  • 175 g rode bessen

Zo maak je het: 

Verwarm je oven voor op 180 ° C.

Meng de suiker met het ei, de yoghurt en de vanille-essence. Roer het bakpoeder en de bloem erdoor. Voeg de bessen toe en roer ze voorzichtig door het deeg.

Verdeel het deeg in siliconenvormen voor 12 muffins. Bak ze 20-25 minuten in de oven.

Smakelijk!

Bron: Weight watchers NL

Geef een reactie

