Asperges met roerei en garnalen à la Jeroen Meus

Ik heb heel veel kookboeken, maar geen enkel van Jeroen Meus. Ik krijg koude rillingen als ik zie hoe hij een half pak boter in een pan gooit en hoe hij maar blijft schudden met het zoutvat. Dat is misschien de Vlaamse manier van koken, maar niet de mijne. Ik zweer bij olijfolie en andere plantaardige oliën en ik gebruik nauwelijks zout.

Met de rest van de asperges voor de soep wilde ik een lekkere telvrije lunch maken, liefst zo snel en gemakkelijk mogelijk. Ik googlede asperges en garnalen – een geweldig lekkere combinatie – en ik was verrast dat ik bij Jeroen Meus uitkwam. Door de boter en de room weg te laten, kreeg ik een slank en simpel recept. De combinatie van het kruidige roerei met de asperges en de garnalen is gewoon hemels. Een must voor elke aspergefan!

Asperges met roerei en garnalen

Ingrediënten voor 1 persoon – 8 ProPoints of telvrij / 7 SmartPoints:

  • witte asperges, zoveel als je wilt
  • 2 eieren
  • 120 g gepelde grijze garnalen
  • peterselie, zoveel je wilt
  • 1 kl olijfolie
  • peper en zout

Zo maak je het:

Stoom de asperges gaar en hou ze warm.

Doe de gesneden peterselie bij de eieren, kruid met peper en zout en roer lichtjes. Verhit de olijfolie in een pan en bak er de eieren in.

Schik de asperges, het roerei en de garnalen op een bord. Kruid alles eventueel nog wat bij.

Smakelijk!

Bron: Dagelijkse kost

Geef een reactie

