Getest: Maggi idee van de dag – kabeljauw met groenten

Ik eet graag vis en ik probeer minstens twee keer per week vis te eten. Dat heeft bij mij altijd een positief effect op de weegschaal. Om eens kabeljauw klaar te maken op een andere manier, kocht ik een zakje van Maggi voor een ovenschotel met kabeljauw en groenten. In het zakje zit alleen een poeder voor de saus van de ovenschotel. Je moet zelf nog vis, groenten, water en room toevoegen. Het recept is voor 4 personen.

zakje Maggi kabeljauw met groenten

 

Je ziet hierboven ook dat ik even in de war was door het aantal propoints. Via de calculator op de site kwam ik uit op 7 propoints, maar in de boodschappengids stond 6. Waarschijnlijk is het 6,5.

Omdat ik het recept zo lijnvriendelijk mogelijk wou maken, heb ik meer groenten toegevoegd dan op het zakje stond. Want zeg nu zelf, 1 worteltje en 1/4 prei per persoon is echt heel weinig als je gezond wil eten. Door de extra groenten was de saus wateriger dan ze moest zijn, maar de smaak was lekker romig en fris. De gedroogde dille in de saus geeft een verfijnde toets. De kabeljauw bleef sappig na een halfuur in de oven. Voor mij is dit een aanrader.

Hieronder staat het recept van mijn versie van de ovenschotel. Door de dikke groentenlaag stak de vis boven de saus uit. Daarom heb ik er nog wat parmezaanse kaas over gestrooid zodat het niet zou uitdrogen.

Ovenschotel met kabeljauw, prei en wortelen

Ingrediënten voor 4 personen – 8 ProPoints per persoon:

  • 1 zakje Maggi idee van de dag – kabeljauw met groenten
  • 800 g rauwe kabeljauwfilet
  • 200 g wortels
  • 300 g prei
  • 300 ml water
  • 200 ml soja cuisine light room
  • 3 el parmezaanse kaas
  • 1 koffielepel olijfolie

Zo maak je het: 

Verwarm je oven voor op 190 ° C.

Was de prei grondig en snij ze in reepjes (met de hand of met de mandoline). Snij de wortelen ook in reepjes en wok de groentenreepjes enkele minuten in de olijfolie. Leg de groenten onderaan in een ovenschotel. Schik de kabeljauwfilets erboven.

Meng het poeder met 300 ml water en 200 ml sojaroom. Roer alles goed door mekaar en giet de saus in de ovenschotel. Bestrooi de visfilets met 3 eetlepels parmezaanse kaas. Laat de schotel 30 minuten bakken in de oven.

Lekker met volkorenpasta of aardappelen natuur.

Smakelijk!

Geef een reactie

