Pikante broccoli-courgettesoep

Wanneer ik ’s avonds thuiskom van mijn job in Brussel, heb ik honger. Als ik dan nog aan het eten moet beginnen, wordt de chocoladereep in de kast heel verleidelijk. Voor dat probleem bestaat een simpele oplossing: zorgen dat je altijd soep in de koelkast hebt staan. Na een kommetje soep is de ergste honger over en kan je weer verder tot het eten klaar is.

Met enkele restjes broccoli en courgette heb ik deze snelle soep gemaakt. Om de smaak op te peppen, heb ik de soep gekruid met pili-pili. Overdrijf er niet mee!

broccoli-courgettesoep

Ingrediënten voor ongeveer 2 liter soep – 0 ProPoints per portie:

  • 2 kleine courgettes
  • 1 broccoli (ongeveer 500 g)
  • 1 ajuin
  • 2 l kippenbouillon
  • pili-pili
  • 2 koffielepels olijfolie

Zo maak je het:

Snipper de ajuin en fruit hem in de olijfolie. Snij de courgettes in blokjes en de broccoli in roosjes en voeg ze bij de ajuin. Giet er de kippenbouillon bij (verse bouillon of water met blokjes). Laat de soep koken tot de groenten gaar zijn en pureer ze met een staafmixer of in de blender. Kruid met peper en zout en de pili-pili.

Smakelijk!

2 gedachtes over “Pikante broccoli-courgettesoep

Geef een reactie

